Nettoomsättningen uppgick till 225 miljoner kronor (181).
Rörelseresultatet blev 68,3 miljoner kronor (52,9) och kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till 97,4 miljoner kronor (70,3).
Paradox intäkter, som steg 25 procent i det tredje kvartalet till 225 miljoner kronor, kom framförallt från spelen Cities: Skylines, Europa Universalis IV, Hearts of Iron IV, Stellaris och Crusader Kings II.
"Våra releaser under kvartalet har varit inriktade på nytt innehåll och nya plattformar för befintliga spelserier. Vi fortsätter därmed helt enligt plan att investera i långsiktig utveckling av våra helägda varumärken", skriver vd Ebba Ljungerud i delårsrapporten.
Paradox direkta kostnader uppgick till 91,3 miljoner kronor i kvartalet (80), framförallt hänförligt till spelutveckling och royalties. Royalties har ökat jämfört med jämförelseperioden till följd av en ökad försäljning av externt utvecklade spel samt på grund av royalties till externa rättighetsinnehavare. Kostnaderna för spelutveckling har ökat till följd av satsningar och lanseringar av nya spel.