RÖRELSERESULTAT -4,4 MLN KR 2 KV (-4,6)
4 augusti, 08:40
4 augusti, 08:40
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Adverty, som arbetar med teknik för displayannonsering, rapporterar intäkter om 7,5 miljoner kronor i det andra kvartalet (8,4). Ebitda-resultat blev cirka -2,3 miljoner kronor (-2,7). På ebit-nivå blev resultatet -4,4 miljoner kronor (-4,6).
Adverty har under det första halvåret genomfört en omstrukturering av teamen vilket har lett till en kostnadsbesparing om 1,9 miljoner kronor under det första halvåret, en minskning med 17,7 procent jämfört med första halvåret förra året.
"Trots att intäkterna för det första halvåret är 13,9 procent lägre i kronor jämfört med samma period föregående år, avslutar vi det andra kvartalet med förbättrad ebitda, starkare marginaler och ett högre bruttoresultat. Det är ett tydligt kvitto på att våra samlade åtgärder ger effekt", heter det.
Vidare uppger bolaget att de ser tecken på återhämtning och ett starkare andra halvår.
"Våra pågående dialoger med partners bekräftar att det första halvåret varit svagare överlag, men att budgetar nu börjar frigöras och efterfrågan tilltar inför det andra halvåret", skriver vd Jonas Söderqvist i rapporten.
Emanuel Furuholm +46 8 5191 7925
Nyhetsbyrån Direkt
4 augusti, 08:40
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Adverty, som arbetar med teknik för displayannonsering, rapporterar intäkter om 7,5 miljoner kronor i det andra kvartalet (8,4). Ebitda-resultat blev cirka -2,3 miljoner kronor (-2,7). På ebit-nivå blev resultatet -4,4 miljoner kronor (-4,6).
Adverty har under det första halvåret genomfört en omstrukturering av teamen vilket har lett till en kostnadsbesparing om 1,9 miljoner kronor under det första halvåret, en minskning med 17,7 procent jämfört med första halvåret förra året.
"Trots att intäkterna för det första halvåret är 13,9 procent lägre i kronor jämfört med samma period föregående år, avslutar vi det andra kvartalet med förbättrad ebitda, starkare marginaler och ett högre bruttoresultat. Det är ett tydligt kvitto på att våra samlade åtgärder ger effekt", heter det.
Vidare uppger bolaget att de ser tecken på återhämtning och ett starkare andra halvår.
"Våra pågående dialoger med partners bekräftar att det första halvåret varit svagare överlag, men att budgetar nu börjar frigöras och efterfrågan tilltar inför det andra halvåret", skriver vd Jonas Söderqvist i rapporten.
Emanuel Furuholm +46 8 5191 7925
Nyhetsbyrån Direkt
Fonder
Konjunktur
Novo Nordisk
Aktieråd
Analys
Fonder
Konjunktur
Novo Nordisk
Aktieråd
Analys
1 DAG %
Senast
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 566,53