STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Adverty, som arbetar med teknik för displayannonsering, rapporterar intäkter om 7,5 miljoner kronor i det andra kvartalet (8,4). Ebitda-resultat blev cirka -2,3 miljoner kronor (-2,7). På ebit-nivå blev resultatet -4,4 miljoner kronor (-4,6).

Adverty har under det första halvåret genomfört en omstrukturering av teamen vilket har lett till en kostnadsbesparing om 1,9 miljoner kronor under det första halvåret, en minskning med 17,7 procent jämfört med första halvåret förra året.

"Trots att intäkterna för det första halvåret är 13,9 procent lägre i kronor jämfört med samma period föregående år, avslutar vi det andra kvartalet med förbättrad ebitda, starkare marginaler och ett högre bruttoresultat. Det är ett tydligt kvitto på att våra samlade åtgärder ger effekt", heter det.

Vidare uppger bolaget att de ser tecken på återhämtning och ett starkare andra halvår.

"Våra pågående dialoger med partners bekräftar att det första halvåret varit svagare överlag, men att budgetar nu börjar frigöras och efterfrågan tilltar inför det andra halvåret", skriver vd Jonas Söderqvist i rapporten.

Emanuel Furuholm +46 8 5191 7925

Nyhetsbyrån Direkt

Ämnen i artikeln

Adverty

Senast

0,05

1 dag %

0,00%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.