Raysearch redovisar ett resultat efter skatt på -2,6 miljoner kronor för det andra kvartalet 2015 (1). Resultatet per aktie uppgick till -0:08 kronor (0).
Nettoomsättningen uppgick till 77,3 miljoner kronor (51,9).
Rörelseresultatet blev -2,1 miljoner kronor (2,1).
Resultatförsämringen förklaras enligt bolaget främst av ökade rörelsekostnader till följd av satsningen på försäljning av Raystation och utvecklingen av Raycare.
"Detta ger högre kostnader för marknadsföring och ökad personal inom försäljning, service, forskning och utveckling. Därtill har huvudkontoret i Stockholm flyttat till nya ändamålsenliga lokaler", skriver Raysearch.
Bolagets orderingång, exklusive serviceavtal, uppgick till 72,0 miljoner kronor (46,8), varav Raystation stod för 55,3 miljoner (24,4). Orderstocken för RayStation uppgick till 33,8 miljoner kronor (66,5).
Kassaflödet under det andra kvartalet uppgick till -10,1 miljoner kronor (-7,9).