Under perioden fram till 23 april 2017, var speloperatören Kindreds genomsnittliga dagliga spelöverskottet i pund 24 procent högre jämfört med samma period 2016. Justerat för effekterna av valutakursförändringar var tillväxten 17 procent.
Det skriver bolaget i sin delårsrapport.
"I linje med grunden för vår tillväxtstrategi har vi fortsatt att satsa mycket på marknadsföring både när det gäller förvärv av nya kunder och reaktivering av befintliga kunder", skriver vd Henrik Tjärnström i delårsrapporten.
Rörelsekostnaderna i kvartalet steg med drygt 16 miljoner pund till cirka 70 miljoner. Den del som utgjordes av marknadsföringskostnader steg drygt 9 miljoner pund till ungefär 35 miljoner.
"För kvartalet var marknadsföringen 29 procent av spelöverskottet. För helåret förväntar vi oss dock fortfarande att komma in några procentenheter under 30 procent", skriver vd:n.
Kindred uppger vidare att 34 procent av koncernens spelöverskott kom från lokalt reglerade marknader under det första kvartalet. Spelöverskottet från mobilkanalen ökade med 53 procent och svarade för 73 procent av det totala spelöverskottet. I fjolårets fjärde kvartal var motsvarande nivå 71 procent.